Labels

Saturday, January 7, 2012

Makan tengahari yg popular di Pasir Gudang



Semalam aku ikut husband pegi buat keje kat area Pasir Gudang. Nak di jadikan cerita masa waktu tengahari kitaorg berada di Jalan Pantai, Kampung Pasir Putih. Jadi bila lalu dekat area tu, adala satu kedai makan macam best je..org2 kat situ pun kata memang best pun makan kat situ.. tapi aku rasa tak la sedap sangat sebab rasanya aku penah pegi makan kat situ. Kalau tak silap masa tu ada ikut lawatan akademik..Tapi laki aku ni beriya-iya sangat nak makan kat situ bila tengok ramai sangat orang yg makan kat kedai tu.. apa yang istimewanya sangat????? Ada orang kata ada makan ikan siakap..Dalam hati aku...ermmmm mesti mahal makan kat sini..biasala kalau kata ikan siakap mesti la dalam RM20 ke atas seekor..tapi ramai sangat yang datang..murah ke?? Husband aku tak boleh dah di halang kenginan nya nak makan kat situ..ok la tak kisah kitaorg cuba.

Yang problemnya sekarang ni kitaorg tgh tak ade duit tapi nak makan yang mahal2 pulak.. Dalam tangan cuma ade RM50..ATM tak ada pulak dekat2 dengan area situ...Ermmm kalau ada ATM pun ada ke duit dalam bank tu...duit claim husband aku dah la tak masuk lagi...hai sedih pulak nak makan tak ade duit tapi tak sedar diri nak makan tempat yang mahal...lain la tengah masyuuukk...nak makan ape pun boleh..

Jadi bila sampai dalam kedai makan tu, aku relax je tapi husband aku ni jadi excited & gelabah pulak tak tau nak pilih lauk ape bila dah tengok terlalu ramai sangat org yang makan kat situ...Org2 yang makan kat situ pun gayanya boleh tahan jugak..macam businessman/woman je.....Jadi husband aku pakai tunjuk je nak lauk ape..Tapi yang aku hairan kata ada ikan siakap tapi mane?? X ada pun dekat tempat lauk2 tu..Jadi pilih auk ape2 jela. Bila masa kitaorg dah duduk kat meja tiba2 ada pelayan tu hantar ikan siakap punya la besar...ada ke kitaorg order ikan tadi ..rasanya tak ada...tapi husband aku kata relax je dulu..so aku pun relax la tapi tak sedap hati jgak...Bila tengok meja2 org lain semua ada ikan siakap...agaknya ini la keistimewaan kedai makan ni...asal makan je kena ada ikan siakap...tak payah order pun die bagi...Tapi dalam hati "ushhh besarnya ikan siakap ni, makan cuma 2 org je...berapa harganya ni...mesti mahal...cukup ke duit ni??? "Haa kitaorg pun dah jadi gelabah...huhuuhu...

Jadi dengan muka xmalu kitaorg panggil la pelayan tu.."kak, tak ada ikan yg kecik skit ke?? Besar sangat la ikan ni...kitaorg cuma berdua je"....cehh alasan je makan berdua padahal takut tak cukup duit....Akak tu lalu berkata. "Ikan kat sini sume standard dik, besar ke kecik sama je semua harganya, kalau tak abes boleh bungkus"....Jadi ape boleh buat makan jela...abes jgak akhirnya...hehehe

Bila masa nak bayar aku dah takut je tak cukup duit.....Bila Pelayan tu cakap, "semuanya RM38"...fuuuhhhh lega skit cukup duit nak bayar, ingatkan tal cukup....Harga ikan siakap tu RM 28 pastu ada + + + lauk lain la denagn air..bila nak balik ke kereta tergelak sendiri la.. ada jgak org macam kitaorg ni, tengah tak ada duit tapi nak makan sedap & mahal....aduhhhh kelakar la.....

Pengajarannya lain kali jangan la buat macam ni lagi...kalau tengah tak ada duit tu makan makan la yang berpatutan je...nanti bila duit dah ada baru la boleh la makan mahal2...
Bagi sesiapa yang nak cuba, kedai makan ni ada dekat Jalan Pantai, Kg Pasir Putih, Pasir Gudang...Kedai Makan Rahmat...untuk lunch hour je dari pukul 10.00 a.m hingga 3.30 pm...hari2 buka...Apa yang istimewanya kat kedai ni????Lauk biasa je rasanya cuma setiap kali makan memang ada ikan siakap, tak kira kita order ke tidak...So, Selamat mencuba....

No comments:

Post a Comment